Порушення у розвитку не вирок, а необхідність зміни плану розвитку.
Дитина з особливими потребами в освіті – це нове для сучасного суспільства поняття.
Поява цього терміна свідчить про дорослішання нашого суспільства — воно повертається обличчям до дитини, яка має особливості розвитку, не дивлячись на те, що це дитина з обмеженими можливостями або просто та, яка потрапила у важку життєву ситуацію.
Діти з особливими освітніми потребами – поняття, яке широко охоплює всіх дітей, чиї освітні потреби виходять за межі загальноприйнятої норми, йдеться про дітей із особливостями психофізичного розвитку, обдарованих, а також дітей із соціально вразливих груп.
З метою підготовки педагогів до проведення занять та консультацій із батьками дітей з особливими потребами, актуалізації досвіду роботи педагогів із дітьми з особливими потребами розвитку, підвищенням компетентності учасників семінару щодо гармонійного розвитку та виховання дітей з особливими потребами в ЗНЗ, практичним психологом було проведено семінар-практикум «Реалізація державної типової програми реабілітації інвалідів» для класних керівників та вчителів-предметників.
Учасники мали змогу поглибити знання про психолого-педагогічні особливості дітей з особливими потребами, відпрацювати ефективні способи взаємодії з такими дітьми, впроваджувати нетрадиційні техніки та прийоми в роботі з дітьми, які мають індивідуальні особливості поведінки.